658 953 564

Fan Page o Perfil de facebook?

Un error comú quan una petita empresa o entitat comencen a treballar amb el Facebook és obrir un perfil i començar la feina corporativa en aquest. Molts cops és per desconeixement de les Fan Page, altres per no voler perdre els “amics” que ja es tenen, i en la majoria dels casos és realment perquè no entenen la diferència entre el Perfil i la Fan Page.

Amb aquest article intentarem explicar breument les diferències, i citarem alguns beneficis que pot aportar a l’empresa o entitat dispossar d’una Fan Page.

Creant Comuniacció Fan Page

El primer que s’ha de tenir en compte és la mateixa reglamentació d’ús de Facebook que diu: “Els perfils representen a individus i s’han de mantenir sota un nom individual, mentre que les pàgines permeten a una organització, empresa, famós o marca mantenir una presència professional a Facebook”. El que significa que no s’hauria d’utilitzar un perfil personal per a ús comercial.

Després de citar el que Facebook diu respecte als perfils, hem de dir que les fan page ofereixen més eines per promocionar les activitats o productes que es realitzen a l’empresa o entitat, i per tant, arribar a més audiència. A més a més Facebook, té la potestat per poder esborrar els perfils personals que s’utilitzin per a finalitats comercials, ja que pot  valorar que no es respecta la intimitat personal dels usuaris de facebook, ja que des d’un perfil personal es pot aconseguir més informació l’usuari que des d’una Fan Page. Si Facebook ens elimina el perfil, ho perdríem tot.

Avantatges d’utilitzar Fan Page:

No hi ha límit “d’amics”

En un perfil personal la quantitat d’amistat que pot tenir està limitada a 5.000, mentre que en una fan page no té límit. Per tant, coma  empresa t’ineteressa que et puguin seguir el màxim nombre possible sense limitacions.

Visibilitat:

En una Fan Page la informació és visible immediatament per a tots els interessats, no han d’esperar que s’accepti la seva petició d’amistat per poder veure el contingut del mur.

 Estadístiques:

Si no pots mesurar, no podràs millorar. Les Fan Page ofereixen estadístiques que et serviran per millorar l’estratègia de màrqueting a Facebook, podràs saber si el que estàs fent funciona o no, i en cas negatiu podràs canviar d’estratègia.

 Posicionament:

Les Fan Page tenen millor posicionament en els resultats de cerca (SEO), són indexades pels buscadors i per tant, el seu contingut també. Això fa que Google posicioni la nostra pàgina de facebook quan algú busca pel nom de l’empresa (sempre i quan utilitzem el  nom de l’empresa i no un altre a les xarxes socials).

Publicitat:

A diferència d’un perfil personal, des d’una Fan Page pots crear anuncis publicitaris de la teva pàgina segmentant el públic al qual vols arribar, i obtenint resultats des de les mateixes eines d’analítica de la xarxa socials.

 Aplicacions:

Al ser Fan Page, existeixen moltes aplicacions que es poden afegir per tal de poder fer més afectiva l’estratègia a facebook. Com poden ser aplicacions per a crear concursos, promocions, enllaços a altres xarxes socials, a la web corporativa…

Rols d’administració:

En moltes ocasions és necessari donar accés a terceres persones com pot ser un community manager. Si utilitzes un perfil personal, hauries de donar el teu usuari i contrasenya, i qualsevol el podria canviar i quedar-te sense accés. En canvi, les Fan Page poden ser administrades per diverses persones directament des de comptes personals sense haver de donar les contrasenyes.

Aquests són alguns dels avantatges que us pot oferir una fan pages.

Després d’aquest petit resum, seguireu amb el perfil personal amb el risc que Facebook us el tanqui? Nosaltres ho tenim clar, si ets empresa o entitat, una Fan Page, i si teniu dubtes, podeu contactar amb Creant Comunicació i us ajudem.

 

 

Nuria Riera

Leave a Reply Text

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.