658 953 564

Storytelling, l’art d’explicar històries per seduir als teus seguidors

¿Què és l’Storytelling?

L’Storytelling és l’art de compartir històries personals o de la nostra empresa amb l’objectiu d’empatitzar amb el nostre públic. Transmetent els nostres valors i la nostra filosofia per aconseguir fidelitzar clients.

El costum d’explicar històries es remunta als nostres avantpassats quan es reunien al voltant d’un foc per explicar successos personals o llegendes que havien anat passant de pares a fills.

Actualment, en l’era d’internet i de les xarxes socials, podem fer servir aquest recurs per connectar amb els nostres seguidors. Aquesta tècnica la fan servir la majoria de les grans marques com Coca-Cola, Nike o Ikea, tanmateix és possible aplicar-ho a les petites empreses o per potenciar la teva marca personal.

L’expert en Storytelling, Víctor Gay Zaragoza ho defineix com “El propòsit i a la vegada el sentit de comunicar-te és trencar les barreres que et separen de les ments i els cors dels altres”.

El Víctor ha creat una metodologia anomenada “El Camino Amarillo 7 pasos para tener éxito contando una historia” on tracta de donar una sèrie de pautes per aconseguir connectar amb el nostre públic.

  1. Saber que volem vendre.
  2. Conceptes bàsics del Storytelling.
  3. Profunditzar en les nostres experiències.
  4. Les 4 claus de la nostra història.
  5. Llavor del relat.
  6. Donar forma a la història.
  7. Preparar la història transmèdia.

A grans trets el que en Víctor ens diu que cal fer és:

Definir el nostre públic objectiu, a qui volem arribar i quin missatge li volem transmetre. Del que es tracta és de transmetre els nostres valors i la nostra filosofia com a marca. Explicar que hi ha darrere dels nostres serveis o productes.

Amb l’objectiu de resoldre una necessitat que tinguin els nostres potencials clients, i quina solució tenim nosaltres per a ells, i com els nostres serveis o productes poden millorar la seva vida o resoldre un problema quotidià.

I et preguntaràs, i com ho fem això?:

Doncs seguint aquests 3 punts bàsics:

  • Connectar amb els nostres seguidors explicant experiències relacionades amb la nostra marca.
  • Compartint històries d’èxit i casos reals dels nostres clients.
  • Connectar emocionalment amb els nostres seguidors, fent que se sentin identificats.

 

 

Ara el que toca és definir l’estratègia que utilitzarem i quins canals farem servir per difondre la història.  Aquest punt és crític, ja que a cada xarxa social requereix d’una manera diferent de mostrar la informació, però n’hi ha dues que són comunes a totes.

  1. Fer servir imatges que siguin molt atractives.
  2. I vídeos on els 5 primers segons captis l’atenció i els 5 segons següents comencis a emocionar.

Si aconsegueixes provocar aquests estímuls en els teus seguidors, faràs que aquest contingut esdevingui viral. Que ells ho comparteixin amb els seus contactes i puguis arribar a molta més gent.

Per últim hem de fer arribar els nostres seguidors fins on volem que arribin. Necessitem preparar un botó o enllaç per a la crida a l’acció i visitin la nostra web per comprar els nostres productes, per què omplin el formulari de contacte per sol·licitar els nostres serveis o ens demanin més informació.

Conclusió:

Tots tenim a dintre nostre un Stroyteller en potència. A tots ens agrada escoltar històries que ens emocionin, que ens traslladin a una època passada o que ens mostrin com l’ésser humà és capaç de superar-se i aconseguir fites que semblen impossibles.

Ara nosaltres volem escoltar la teva història, segur que amb aquests consells aconseguiràs emocionar-nos.

Nuria Riera

Leave a Reply Text

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.