658 953 564

En què consisteix l’arquitectura de la informació i perquè té tanta importància en la teva web.

Què és l’Arquitectura de la informació?

L’Arquitectura de la informació, com passa a l’arquitectura tradicional, busca la millor manera de col·locar tots els elements en un edifici, segons l’ús que se li ha de donar. En el teu projecte digital és igualment important estructurar-la de manera que l’usuari faci el que desitgem.

Aquest concepte està àmpliament desenvolupat en el llibre “Information Arquitecture for the World Wide Web” escrit per Louis Rosenfeld i Peter Morville, dos consultors especialistes en el disseny i gestió de pàgines webs de gran mida.

A la Viquipèdia ho defineixen com a què L’Arquitectura de la informació (AI) se centra a organitzar, estructurar i etiquetar continguts de forma efectiva i sostenible.

Conceptes principals

De fet ells consideren que és un concepte tan complex que no es pot definir d’una sola manera i ho divideixen en 4 apartats:

  1. La combinació de l’organització, etiquetat i els esquemes de navegació dels sistemes d’informació.
  2. El disseny estructural de la informació per facilitar la realització de tasques i l’accés intuïtiu als continguts.
  3. L’art i la ciència d’estructurar i classificar els llocs web i intranets per ajudar les persones a trobar i gestionar la informació.
  4. Una disciplina emergent i una comunitat de pràctiques centrada a portar els principis del disseny i l’arquitectura a l’entorn digital.

 La relació entre AI i UX (Experiència de l’usuari)

L’Arquitectura de la informació s’engloba en un concepte molt més ampli que és el de l’experiència de l’usuari, on intervenen altres disciplines com el disseny gràfic, la usabilitat, l’accessibilitat, l’estètica i el disseny d’interacció.

Com diu Jesse James Garret arquitecta de la informació i una de les 50 persones més influents a la web, “l’única manera d’aconseguir una experiència d’usuari satisfactòria és tenir l’usuari com a centre de tot el procés de conceptualització del producte o servei”

El fet que l’usuari tingui una mala experiència pot provocar una frustració per part de l’usuari i que el nostre lloc web:

  • perdi vendes si és un e-commerce.
  • que el nostre potencial client no ens demani informació o ens sol·liciti un servei a través del formulari de contacte.
  • que no es subscrigui a la nostra newsletter.

 

En canvi, si el nostre lloc web conté tots els requisits que facin que la nostra informació estigui ben estructurada, que tingui un disseny agradable amb una estètica adient al nostre sector, i que sigui fàcil de navegar, provocarà una bona experiència per par de l’usuari i es traduirà en:

  • un augment del temps de navegació.
  • augment de la fidelització.
  • millora de la imatge de marca.
  • i un millor percentatge de conversió.

 

Per saber si el nostre web està ben dissenyat i la informació és d’utilitat pels nostres visitants, disposem d’eines com Google Analytics, que ens permet analitzar un munt de dades sobre el comportament i la interacció dels usuaris al nostre web.

Podem comprovar quanta estona roman l’usuari al nostre web, quantes pàgines ha visitat, si interactua amb ell o marxa a la primera pàgina.

I la teva web, ja disposa d’una bona arquitectura de la informació? Està la informació estructurada correctament per fidelitzar els teus visitants i obtenir els resultats que esperes?

Nuria Riera

Leave a Reply Text

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.